Cellulitus


Het leuke aan miniaturen maken vind ik denk ik het veelzijdige. De ene keer ben je meubelmaker dan weer metselaar, schilder, kleermaker, bloemschikker, haha noem maar op.
Op internet en in boeken zoek ik dan ook steeds informatie over hoe iets in 1:1 gedaan wordt en dat probeer ik te vertalen op schaal.

Tijdens het schilderen van de ramen ging het steeds mis. De lak was te dik en er zaten een soort putjes in. Toen ben ik gaan zoeken bij een site over schilderen en je raadt het nooit: het heet sinaasappelhuid haha. Ik maar denken dat dat alleen een vrouwenkwaaltje was!



Ik heb toen het rollertje (dat dit probleem veroorzaakt) eerst even over een plastic bordje gehaald zodat de meeste verf eraf was.



Toen over de ramen en daarna met een kwastje
( heel klein beetje verf erop) nog even erover heen. En voilĂ  weg sinaasappelhuid.

O ging het in het echt ook maar zo makkelijk!

Verder is het dus nog steeds veel werk. Schuren, schilderen, drogen, schuren….jeetje het voelt alsof ik helemaal niet opschiet. Maar ja, het moet wel allemaal gebeuren.


Ik hoop snel weer wat meer te kunnen, dan kan ik tenminste ook verder met het zagen!

Hope I didn't shock you with the title and picture, but believe it or not, it's about painting!!

When I painted the windowframes the paint was too thick and had little bumps. I looked it up on the internet and there I found it: It's called "sinaasappelhuid", dutch for cellulite haha.

It's because of the roller I used. To get a smoother result you need to get as much paint of your roller as possible (I used a disposable plate) and when your done rolling, use a paint brush to go over your paintwork one more time. The result is very smooth and nice!


Groetjes evelien

1 reacties:

Debora zei

haha, wat een leuk stuk Evelien. Het probleem natuurlijk niet, maar dat heb je weten op te lossen, lees ik.

Beterschap ook, want ik lees net dat je van de trap was gevallen? Ik kan niet ontdekken waneer je dat bericht heb geplaatst, maar zeker twee weken al aan de pillen... Sterkte!